Zdalna Pomoc w naprawie Komputera

Pomoc zdalna jest sposobem świadczenia usług informatycznych na odległość. Polega ona na tym, że usługodawca przejmuje czasowo kontrolę nad komputerem klienta. Do tego celu służy specjalna aplikacja. Klient ściąga ją na swój komputer  w umówionym momencie ją uruchamia.

Zalety takiego rozwiązania:
wygoda - brak konieczności zarówno przenoszenia komputera, jak i przyjazdu informatyka;
z powyższych względów koszty usługi są niższe, krócej się czeka na rozpoczęcie jej wykonywania oraz można ją wykonywać w szerszej gamie terminów;
klient może być w dowolnym miejscu oddalonym od serwisu o setki kilometrów.

Wady takiego rozwiązania:
w przypadku, gdyby nie działał Internet lub nie uruchamiał się Windows, nie jesteśmy  w stanie nic zrobić.
Nie mamy możliwości ingerencji w sprzęt (np. wymiany podzespołu), zbyt wolny komputer, zbyt słabe łącze internetowe lub niektóre programy na komputerze klienta mogą spowodować, że pomoc zdalna nie będzie możliwa do wykonywania .

Kwestie bezpieczeństwa:
Całość transmisji jest szyfrowana;
aplikacja przechodzi pomyślnie skany programów antywirusowych;
to klient decyduje, kiedy aplikacja do pomocy zdalnej ma działać;
zarówno serwis , jak i klient, może w dowolnym momencie wyłączyć program pomocy zdalnej;
w przypadku aplikacji serwisowej komputer klienta inicjuje połączenie , a nie na odwrót. Aplikacja nie ma możliwości połączenia się (np. przez przypadek) z innym komputerem, niż serwisu.
Klient widzi działania serwisu na ekranie swojego komputera.
 Ta technika sprawdza się świetnie w zadaniach takich jak wstępna ocena stanu komputera, szkolenia na odległość, rozwiązywanie drobnych problemów z oprogramowaniem, konserwacja systemu komputerowego.

Przykład serwisu świadczącego takie usługi :

www.soft-serwis.com.pl

http://zdalnyserwis.blogspot.com 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz