
Zalety takiego rozwiązania:
wygoda - brak konieczności zarówno przenoszenia komputera, jak i przyjazdu informatyka;
z powyższych względów koszty usługi są niższe, krócej się czeka na rozpoczęcie jej wykonywania oraz można ją wykonywać w szerszej gamie terminów;
klient może być w dowolnym miejscu oddalonym od serwisu o setki kilometrów.
Wady takiego rozwiązania:
w przypadku, gdyby nie działał Internet lub nie uruchamiał się Windows, nie jesteśmy w stanie nic zrobić.
Nie mamy możliwości ingerencji w sprzęt (np. wymiany podzespołu), zbyt wolny komputer, zbyt słabe łącze internetowe lub niektóre programy na komputerze klienta mogą spowodować, że pomoc zdalna nie będzie możliwa do wykonywania .
Kwestie bezpieczeństwa:
Całość transmisji jest szyfrowana;
aplikacja przechodzi pomyślnie skany programów antywirusowych;
to klient decyduje, kiedy aplikacja do pomocy zdalnej ma działać;
zarówno serwis , jak i klient, może w dowolnym momencie wyłączyć program pomocy zdalnej;
w przypadku aplikacji serwisowej komputer klienta inicjuje połączenie , a nie na odwrót. Aplikacja nie ma możliwości połączenia się (np. przez przypadek) z innym komputerem, niż serwisu.
Klient widzi działania serwisu na ekranie swojego komputera.
Ta technika sprawdza się świetnie w zadaniach takich jak wstępna ocena stanu komputera, szkolenia na odległość, rozwiązywanie drobnych problemów z oprogramowaniem, konserwacja systemu komputerowego.
Przykład serwisu świadczącego takie usługi :
www.soft-serwis.com.pl
http://zdalnyserwis.blogspot.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz